Na czym polega marketing automation?
Dobra reklama jest skuteczna, trafia prosto do dedykowanej grupy odbiorców i do tego powinna tworzyć się sama. Odpowiedzią na te wszystkie oczekiwania jest marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, jeden z najciekawszych nowych trendów w marketingu. W myśl tego systemu stworzono metody wykorzystujące specjalne oprogramowanie do samoczynnego zbierania danych na temat konsumentów, a następnie do tworzenia reklam według analizy tychże informacji.
Gdzie stosuje się automatyzację marketingu i dlaczego jest to korzystne?
Narzędzia do automatyzacji działają w określony sposób. Obserwują i analizują zachowanie osób odwiedzających daną stronę, a następnie wybierają z nich potencjalnych klientów. Selekcja jest dokonywana na podstawie danych demograficznych lub zainteresowań użytkowników. Następnie według tych kryteriów tworzona jest reklama w postaci e-mailów lub newsletterów, które trafiają do klientów. Narzędzia do automatyzacji pozwalają również zaobserwować zachowanie odbiorców, licząc ile wiadomości zostało przeczytanych, a ile zignorowanych.
Korzystanie z tego rodzaju systemu pozwala na poczynienie sporych oszczędności czasowych oraz ograniczenie wydatków. Oferty są tworzone pod klienta i pozwalają realnie ocenić, czy jest on zainteresowany naszą marką. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie brak spamu w skrzynce odbiorczej i preferują wiadomości z atrakcyjnymi dla nich informacjami. Na koniec warto dodać, że automatyzacja marketingu oznacza możliwość pozyskania potwierdzonych informacji na temat realnych poczynań klientów na stronie danej firmy.