Jakie są zalety event marketingu?
Event marketing nie jest zwykłym organizowaniem imprez. To działania realizujące dwa najważniejsze cele promocji: poprawę wizerunku i uzyskanie rozgłosu na temat marki.
Profesjonalny dział marketingu dostrzega i korzysta z możliwości firmy do uczestnictwa lub organizowania imprez promocyjnych.
Realne korzyści z eventów marketingowych
Eventy marketingowe to relacja między dwoma stronami – marką, która oferuje uczestnikom ciekawe wydarzenie oraz klientami, którzy w zamian chętniej dzielą się swą opinią na temat firmy lub jej produktów. Jednak tylko dobrze zorganizowane wydarzenie zainteresuje potencjalnych klientów. Event powinien przyciągać uwagę i wyróżniać się na tyle, by trwale ulokować się w pamięci uczestników, aby świadomość marki wśród odbiorców znacznie wzrosła. Wizerunek marki staje się bardziej pozytywny, bo występuje ona jako podmiot aktywny, otwarty i wykazujący chęć do prawdziwego poznania konsumentów.
Podczas promocji w terenie kontakt z klientem nawiązuje się w sposób bezpośredni, z czego można uzyskać wiele informacji na temat odbiorców. Są one bardzo cenne, gdy firma dopasowuje ofertę do poszczególnych grup targetowych. Ponadto eventy to doskonały sposób na reklamę, gdyż aktywna promocja nowego produktu lub usługi często stanowi integralną część imprezy, a przekazanie klientom wiedzy na temat aktualnej oferty marki skutecznie polepszy sprzedaż.
Oczywiście promocja firmy podczas eventów nie ogranicza się jedynie do jego uczestników. Za pomocą Internetu, transmisji na żywo lub informacji w tradycyjnych mediach obejmuje ona swoim zasięgiem o wiele większą ilość potencjalnych odbiorców.