Jak wykorzystać Snapchat w marketingu?
Potencjał Snapchata jako medium społecznościowego jest ogromny – korzysta z niego około 100 milionów użytkowników. Aplikacja pozwala przesyłać zdjęcia lub niewielkie, krótkie filmiki (nazywane snapami), które wyświetlają się przez zaledwie kilka sekund.
Popularność i prostota dają wielorakie szanse na wykorzystanie aplikacji do działań promocyjnych. Jednak wcześniej trzeba ustalić, czy cechy osób korzystających ze Snapchata pokrywają się z profilem klientów danej marki.
Kto korzysta ze Snapchata?
Z aplikacji korzystają przede wszystkim osoby młode, do 25. roku życia, mniej więcej tyle samo kobiet co mężczyzn. W tle ich telefonów działają inne aplikacje, takie jak Messenger, Youtube oraz Google Play. Użytkownicy Snapchata często odwiedzają strony typu Allegro, OLX, Wikipedia oraz przeglądają blogi. Ta krótka charakterystyka sprawia, że osoby korzystające z tej aplikacji można uznać za ciekawych świata i w pełni zintegrowanych z możliwościami komunikacji mobilnej.
Wysyłane za pomocą Snapchata materiały są niezwykle ulotne nawet jak na internetowe standardy – mogą być wysyłane na setki kilometrów, by po kilku sekundach od wyświetlenia trwale zniknąć z ekranu. Tym samym reklama za pomocą tej aplikacji to ujęcia, które interesują natychmiast, a ich przekaz trwale koduje się w pamięci. Innym przykładem atrakcyjnej komunikacji na Snapchacie jest akcja promocyjna, gdzie użytkownikom wysyła się kody rabatowe w zamian za rozesłanie zdjęcia danego produktu. Reklamę można częściowo realizować na Snapchacie, a częściowo za pośrednictwem innych mediów. Przykładowo: dana marka ogłasza cykliczne konkursy na najlepsze fotografie dotyczące konkretnej tematyki. Zgłoszenia konkursowe odbiera na Snapchacie, ale o zwycięzcach informuje przez Facebooka lub na Youtube.
Z marketingowego punktu widzenia możliwości, jakie niesie za sobą Snapchat, są naprawdę ogromne, szczególnie dla dużych, rozpoznawalnych marek.