Loteria promocyjna rozrusza Twoją sprzedaż!
Loterie promocyjne skutecznie przyciągają klientów, nawet jeżeli pula nagród jest ograniczona.
Jako konsumenci lubimy wyobrażać sobie, że posiadamy dany towar lub określoną pulę pieniędzy – czyli, innymi słowy, nagrodę. Kupujemy więc produkty promocyjne, żeby zwiększyć naszą szansę na wygraną. Przekłada się to oczywiście na większy zysk organizatora. Cel przeprowadzania loterii bazuje również na pewnym mechanizmie naszej psychiki, jakim jest chęć odwdzięczenia się komuś, od kogo otrzymaliśmy prezent. Osoba, która wygrała samochód, bon na wycieczkę, a nawet zwykły gadżet, staje się często lojalnym klientem organizatora. Natomiast ci, którym tym razem się nie poszczęściło, i tak doceniają daną markę za jej inicjatywę. Za pomocą loterii również wiele gmin zachęca do meldowania się na ich terenie. Korzysta gmina poprzez większe wpływy z podatków, ale i sami mieszkańcy dzięki większym środkom na infrastrukturę lokalną.
Dlaczego właśnie loteria promocyjna?
Loteria promocyjna posiada niski próg wejścia, to znaczy, że nie musimy spełniać wysokich wymogów, by wziąć w niej udział – najczęściej jest to zakup produktu czy wykonanie określonej czynności oraz zgłoszenie. Taki rodzaj promocji posiada również jasne zasady. Zwycięzcy są wybierani w uczciwy sposób, czyli drogą przypadku, nie zaś na podstawie oceny ich zgłoszenia przez jakąkolwiek komisję.
Istnieje jeszcze jeden ważny powód przemawiający na korzyść loterii, a jest nim pierwiastek ryzyka. To właśnie dla dreszczyku emocji tak wielu klientów ulega magii tego typu promocji.
Organizacja loterii jest przedsięwzięciem dość żmudnym, które wymaga wiedzy oraz spełnienia określonych warunków prawnych. Podstawowym jest uzyskanie zezwolenia na urządzenie loterii promocyjnej oraz zatwierdzenie regulaminu gry hazardowej w oparciu o przepisy ustawowe czy uzyskanie gwarancji bankowej. Dlatego dla oszczędności czasu i ogromu formalności dobrym rozwiązaniem jest zlecenie przeprowadzenie loterii profesjonalnej agencji, która ma doświadczenie w tym zakresie.