Na czym polega up-selling?
Firmy przyjmują różnorakie modele sprzedażowe, jednak warto pamiętać, że nawet dobrą strategię sprzedażową można polepszyć.
Żeby czerpać maksymalne korzyści ze sprzedaży, warto stosować strategie o udowodnionej skuteczności. Jedną z nich jest up-selling, czyli oferowanie podczas zakupów produktu z wyższej półki.
Strategia up-selling – przykłady z życia i Internetu wzięte
Żeby efektywnie stosować up-selling, musimy wyzbyć się przekonania, że wyboru klienta nie da się zmienić. Wręcz przeciwnie – wielu kupujących jest w stanie kupić lepszy produkt i zapłacić za niego więcej, jeśli odpowiednio przedstawimy im korzyści płynące z takiej decyzji.
Up-selling polega na tym, by przekonać klienta, że opłaca mu się kupić lepszy towar – co przecież jest prawdą. Jako sprzedawcy pamiętajmy, że możemy dopóty korzystać z tej techniki sprzedaży, dopóki nie dojdzie do sfinalizowania transakcji. Strategię up-selling należy stosować z wyczuciem. Sprzedawca nie może zbyt natarczywie oferować klientowi lepszego rozwiązania. Powinien robić to stopniowo zaczynając od punktu początkowego, jakim jest produkt podstawowy. Warto podkreślić zalety lepszej oferty i wskazywać na niewielką różnicę w cenie.
Najprostsze i najpopularniejsze wykorzystanie strategii up-sellingowej w realnym życiu? Zaoferowanie klientowi dodatkowego napoju do zestawu hamburgera i frytek. Jednak tak naprawdę up-selling świetnie sprawdza się, gdy klient dokonuje poważnego zakupu – samochodu, sprzętu AGD czy nowego telewizora. W Internecie zaś up-selling można z powodzeniem stosować polecając produkty o lepszej jakości lub w nowszej wersji.