Co to jest Content Marketing?
Content Marketing, czyli inaczej marketing treści, to nazwa dla strategii, która ma na celu pozyskiwanie klientów za pośrednictwem merytorycznych oraz atrakcyjnych treści, które są publikowane i kierowane do konkretnej grupy odbiorców (tzw. target, grupa docelowa).
Marketing treści jest wyjątkową formą marketingu, jako że jako jedyny opiera się na budowaniu trwałych, a więc obustronnych relacji, które bazują na zaangażowaniu oraz interakcji obu stron.
Warto w tym miejscu nadmienić, że Content Marketing odnosi się przede wszystkim do tych treści, które są publikowane w Internecie i tam też są rozpowszechniane. Odbiorca zyskuje wiarygodne informacje na interesujący go temat, przy czym treści te mogą przybierać różną postać, np. artykułów, podcastów, webinariów, czy tez form graficznych.
Content Marketing wiąże się z tak zwanym marketingiem wirusowym, który można zdefiniować, jako działania marketingowe mające na celu budowanie u odbiorcy świadomości marki poprzez nakłonienie go do rozpowszechniania konkretnych treści na temat firmy. Najpopularniejszymi formami realizacji „wirusowości” są tutaj media społecznościowe (Twitter, Facebook, YouTube, czy Linkedln), fora, czy branżowe blogi, które pozwalają na szybkie rozpowszechnianie informacji marketingowych.