Jak wypromować firmę na rynku lokalnym/krajowym?
Skuteczna promocja firmy na rynku krajowym jest niemożliwa bez skutecznych działań marketingowych. Najpopularniejsza jest oczywiście szeroko pojęta reklama – w tradycyjnych mediach, Internecie, outdoorze czy związana z marketingiem bezpośrednim.
Skłaniamy się jednakże ku tezie, że alternatywne środki marketingowego przekazu są obecnie co najmniej równie skuteczne, co tradycyjne reklamy. Po prostu uważamy, że w dzisiejszych czasach konsumenci są często wręcz przytłoczeni przekazem reklamowym płynącym z telewizji, radia czy reklamy outdoorowej, dlatego należy do nich dotrzeć w inny sposób. Łatwo się domyślić, że najważniejsze działania związane z reklamą powinny dotyczyć Internetu. W tym ujęciu skuteczną promocję należy rozpocząć od stworzenia wartościowych oraz merytorycznych treści na stronę internetową, a także zadbać o jej odpowiedni, przyjazny wygląd. Copywriting i content marketing, bo o nich mowa, są doskonałym sposobem na zaznaczanie obecności Państwa firmy w Internecie. Uważamy, że umieszczenie na stronie internetowej danych kontaktowych czy opisu działalności firmy to zdecydowanie za mało, by zatrzymać potencjalnego klienta. Stworzenie treści na bloga, pisanie artykułów czy publikowanie wpisów na portalach społecznościowych z pewnością przyniesie wymierne korzyści i sprawi, że zostaniecie Państwo pozytywnie zapamiętani przez internautów. Zachęcamy również do regularnych kontaktów z mediami (media relations) i tworzenia materiałów dla prasy, również tej drukowanej.
Nie należy także zapominać o innych, równie ciekawych formach działań marketingowych, niekoniecznie związanych z Internetem. Są to m.in. sponsoring, employer branding, programy lojalnościowe, publikacje firmowe, organizacja eventów czy choćby ambient marketing.
Rekomendacje te wynikają z doświadczeń Solpinu i stanowią zakres naszych regularnych działań z klientami. Musi być on zawsze dobrany w oparciu o indywidualną analizę biznesu klienta. Dlatego choć jesteśmy prawdziwymi specjalistami od alternatyw dla reklamy, to, w razie potrzeby, przeprowadzamy również kampanie reklamowe.