Czy rozpoznawalność marki jest ważna?
Rozpoznawalność danej marki przez klientów jest bardzo ważnym aspektem działalności każdej firmy. Dzieje się tak z wielu przyczyn.
Przede wszystkim istnieje bardzo ścisły związek pomiędzy rozpoznawalnością marki i kondycją przedsiębiorstwa, którego owa marka jest własnością.
Z perspektywy przedsiębiorstwa pozytywnie rozpoznawana marka to podstawa sprzedażowego sukcesu, a co za tym idzie, silnej pozycji na rynku. Sukces związany jest w tym przypadku z powtarzalnością procesu sprzedażowego, a więc ze stałym zyskiem. Jeżeli marka kojarzona jest z wysoką jakością danego produktu, wówczas dzięki jej obecności można o wiele łatwiej wprowadzić na rynek inne dobra wyprodukowane przez tę samą firmę.
Dla klienta obecność silnej, dobrze kojarzonej marki również jest ważna. Klienci zazwyczaj nie lubią zmian i korzystanie z produktu, do którego się już przyzwyczaili, daje im poczucie bezpieczeństwa oraz stabilności. Jeżeli dodatkowo jakość produktu jest wysoka, wówczas klient osiąga psychologiczną satysfakcję, która z pewnością przejawi się dalszymi zakupami danej marki i przywiązaniem do niej.