Czym jest outsourcing marketingu i PR?
Outsourcing marketingu i PR jest po prostu przeniesieniem wszystkich zadań związanych z PR oraz marketingiem na inną firmę.
Outsourcing marketingu i PR jest po prostu przeniesieniem wszystkich zadań związanych z PR oraz marketingiem na inną firmę. Korzystając z tej strategii zarządzania przedsiębiorstwo zleca wykonanie szeroko pojętych działań marketingowych oraz PR-owych zewnętrznemu wykonawcy, bez konieczności organizowania we własnych strukturach odpowiedniego działu zajmującego się tego typu działalnością.
Outsourcing obejmuje w tym przypadku dokładnie takie same działania, jakimi powinny zajmować się w każdej firmie działy PR oraz marketingu. Są to m.in. wsparcie sprzedaży, promocja, reklama, budowanie wizerunku, współpraca z mediami, organizacja eventów, pozycjonowanie treści w Internecie itp. Oczywiście w outsourcingu istnieje możliwość wyboru zakresu oferowanych rozwiązań, w zależności od aktualnych potrzeb.
Outsourcing marketingu oraz PR jest doskonałą opcją szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których posiadane środki lepiej jest zainwestować w obszary będące podstawą działalności gospodarczej, a nie w osobny dział marketingu. W tym przypadku skorzystanie z pomocy z zewnątrz jest nie tylko o wiele tańszym rozwiązaniem, ale przede wszystkim skutecznym i bezpiecznym.