Co to jest real time marketing?
W dobie ciągle zmieniającego się otoczenia i wielorakich wydarzeń oraz informacji, również działania marketingowe są poddawane nieustannym modyfikacjom. Najlepszym tego przykładem jest real-time marketing, czyli zintegrowana komunikacja marketingowa przebiegająca w czasie rzeczywistym, która swój ogromny rozwój zawdzięcza popularności i sile najbardziej popularnych mediów społecznościowych.
Na czym to dokładnie polega?
Real-time marketing to modyfikowanie przekazu reklamowego zgodnie ze zmieniającymi się okolicznościami. W myśl tego rodzaju promocji nie dopasowuje się danej oferty do bieżącego sezonu, lecz reaguje na najbardziej aktualne wydarzenia. Można to porównać do prowadzenia relacji na żywo – w przypadku real-time marketingu relacja ma jednak charakter promocyjny, a do jej przeprowadzenia stosuje się media społecznościowe, umożliwiające szybki i dość bezpośredni kontakt z odbiorcami. Komunikat kierowany do danej społeczności, poza związkiem z bieżącymi wydarzeniami, musi jednak posiadać kilka innych elementów.
Sam przekaz powinien być dopasowany, to znaczy wpisywać się w istotę danej sytuacji i zawierać powiązania między wydarzeniem a daną marką. Real-time marketing nie może sprawiać wrażenia sztuczności – jeżeli wybory na burmistrza w danym mieście wygra jawny wielbiciel hot-dogów, to ręce zacierają spece od sprzedaży bułek i parówek, a nie hamburgerów. O sukcesie działań prowadzonych w ramach real-time.