Co to jest Inbound Marketing?

Co to jest Inbound Marketing?

Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie biznesowe, które ma istotny wpływ na kondycję finansową poszczególnych przedsiębiorstw. Mówi się, że jeżeli jakiejś firmy nie ma w Internecie, to tak, jakby w ogóle jej nie było. Oczywiście nie wystarczy tylko tam być – ważne jest, w jaki sposób dociera się do klientów i jak dba się o własny wizerunek.

Nowoczesna reklama – czyli co to jest Inbound Marketing?

Natarczywa reklama, której nie mamy chęci oglądać, wzbudza w nas często złość i powoduje, że nie chcemy mieć nic wspólnego z reklamowanym produktem lub marką. Inbound Marketing jest całkowitym przeciwieństwem tego rodzaju reklamy.

W najprostszym tłumaczeniu polega on na takiej kompozycji różnych działań promocyjnych, które potencjalny klient sam wyszuka. Innymi słowy jest niejako odpowiedzią na potrzeby klienta, z tą różnicą, że jest ona modelowana zanim zostanie złożone konkretne zapytanie. Zaangażowanie klienta ma w tej materii potężne znaczenie. Inbound Marketing to marketing przychodzący i jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie dyskretnie zdobyć uwagę użytkowników, bez przerywania jego dotychczasowej pracy czy innych działań.

Sprytnie i taktownie

Odwrócenie strategii marketingowej to doskonałe i niezwykle skuteczne działanie. Jeśli klient sam odnajduje interesujący go przekaz marketingowy, wrażenie natarczywości ulega eliminacji, co z marketingowego punktu widzenia jest niezwykłą korzyścią.

Podejmując działania z zakresu Inbound Marketingu należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, bez których nie może być mowy ani o pełnym wykorzystaniu jego potencjału, ani tym bardziej o sukcesie. Bezspornie należy zacząć od stworzenia przejrzystej i nowoczesnej strony internetowej. W następnej kolejności konieczne jest podjęcie działań SEO oraz z zakresu content marketingu, a także rozbudowanie strony o wartościowe artykuły czy bloga z cennymi i nietendencyjnymi informacjami. Wszelkiego rodzaju wizualizacje produktów i usług będą pozytywnie wyróżniać stronę na tle konkurencyjnych witryn.

Z pozostałych działań koniecznie należy wymienić aktywność w mediach społecznościowych budującą dobre relacje, newslettery, a także marketing szeptany. Coraz częściej stosuje się także maile reklamowe zamówione przez samego odbiorcę, a także viral marketing.

Wszystko wskazuje na to, że w dobie postępującej cyfryzacji Inbound Marketing stanie się wiodącym sposobem na komunikację z klientem. Obserwujemy, że coraz większym zrozumieniem i akceptacją cieszy się również wśród klientów Solpinu, do czego i Was zachęcamy.