Co to jest Inbound Marketing?
Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie biznesowe, które ma istotny wpływ na kondycję finansową poszczególnych przedsiębiorstw. Mówi się, że jeżeli jakiejś firmy nie ma w Internecie, to tak, jakby w ogóle jej nie było. Oczywiście nie wystarczy tylko tam być – ważne jest, w jaki sposób dociera się do klientów i jak dba się o własny wizerunek.
Nowoczesna reklama – czyli co to jest Inbound Marketing?
Natarczywa reklama, której nie mamy chęci oglądać, wzbudza w nas często złość i powoduje, że nie chcemy mieć nic wspólnego z reklamowanym produktem lub marką. Inbound Marketing jest całkowitym przeciwieństwem tego rodzaju reklamy.
W najprostszym tłumaczeniu polega on na takiej kompozycji różnych działań promocyjnych, które potencjalny klient sam wyszuka. Innymi słowy jest niejako odpowiedzią na potrzeby klienta, z tą różnicą, że jest ona modelowana zanim zostanie złożone konkretne zapytanie. Zaangażowanie klienta ma w tej materii potężne znaczenie. Inbound Marketing to marketing przychodzący i jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie dyskretnie zdobyć uwagę użytkowników, bez przerywania jego dotychczasowej pracy czy innych działań.
Sprytnie i taktownie
Odwrócenie strategii marketingowej to doskonałe i niezwykle skuteczne działanie. Jeśli klient sam odnajduje interesujący go przekaz marketingowy, wrażenie natarczywości ulega eliminacji, co z marketingowego punktu widzenia jest niezwykłą korzyścią.
Podejmując działania z zakresu Inbound Marketingu należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, bez których nie może być mowy ani o pełnym wykorzystaniu jego potencjału, ani tym bardziej o sukcesie. Bezspornie należy zacząć od stworzenia przejrzystej i nowoczesnej strony internetowej. W następnej kolejności konieczne jest podjęcie działań SEO oraz z zakresu content marketingu, a także rozbudowanie strony o wartościowe artykuły czy bloga z cennymi i nietendencyjnymi informacjami. Wszelkiego rodzaju wizualizacje produktów i usług będą pozytywnie wyróżniać stronę na tle konkurencyjnych witryn.
Z pozostałych działań koniecznie należy wymienić aktywność w mediach społecznościowych budującą dobre relacje, newslettery, a także marketing szeptany. Coraz częściej stosuje się także maile reklamowe zamówione przez samego odbiorcę, a także viral marketing.
Wszystko wskazuje na to, że w dobie postępującej cyfryzacji Inbound Marketing stanie się wiodącym sposobem na komunikację z klientem. Obserwujemy, że coraz większym zrozumieniem i akceptacją cieszy się również wśród klientów Solpinu, do czego i Was zachęcamy.