Czym jest PR?
PR jest skrótem od angielskiego określenia Public Relations, popularnego na całym świecie terminu oznaczającego mniej więcej tyle, co kształtowanie oraz zarządzanie publicznym wizerunkiem, a także tożsamością danej firmy/jednostki.
Pojęcie to jest jednak na tyle rozwojowe, że obecnie wdrażają go już nie tylko przedsiębiorcy, ale również przedstawiciele różnorodnych organizacji pozarządowych, artyści, czy nawet politycy.
Działania w zakresie public relations mają na celu stworzenie i utrzymanie dobrej reputacji, wizerunku firmy. Wyzwanie to jest realizowane za pomocą takich działań jak przekazywanie – i to w bardzo różnych formach – odpowiednio przygotowanych informacji, które mają za zadanie wywołać u odbiorców zrozumienie, sympatię, ale przede wszystkim zaufanie. Chodzi więc o zyskanie popularności i poparcia w oczach szeroko rozumianej opinii publicznej.
Bardzo ważnym aspektem działań w zakresie public relations jest nawiązywanie satysfakcjonujących relacji z mediami. Organizacja komunikuje się więc z dziennikarzami, a także innymi środowiskami i grupami, które są blisko związane z mediami. Wszak, nie od dzisiaj wiadomo, jak bardzo wpływają one na ludzkie opinie i światopogląd.