Czym jest storytelling?

Czym jest storytelling?

Każdy dzień tworzy pasjonujące historie, które można opowiedzieć z wypiekami na twarzy bądź po prostu zrelacjonować. Od tego, co zrobimy, zależy to, czy zostanie ono zapamiętane jako istotne i szczególne, czy też jako nieistotne. Zdecydowanie bardziej wolimy barwne i poruszające opowieści, które dotykają naszych emocji; jednak czy ten mechanizm można przełożyć na świat reklamy?

Czym jest storytelling?

Storytelling to sztuka tworzenia historii, opowieści, które staną się częścią produktu, marki lub firmy. Dzięki pomysłowi i odpowiednim zdolnościom językowym można zobrazować najbardziej banalną rzecz w taki sposób, że stanie się ona całkowicie wyjątkowa i unikatowa. Zaangażowanie emocjonalne poprzez budowanie określonego zainteresowania przekazywaną treścią jest kluczem do udanego działania marketingowego. Historia może zostać zaprezentowana w różny sposób – jako pełnoprawna fabuła, charakterystyczna anegdota, czy wręcz cała filozofia stojąca za daną marką. Może przybierać różne zabarwienia, począwszy od poważnych po zabawne. Celem storytellingu jest narysowanie tła do głównego produktu w taki sposób, by było nie tylko z tym produktem tożsame, ale sprawiało wrażenie autentycznego przeżycia.

Narzędzia do stworzenia historii.

Opowiedzenie historii to sztuka, a stworzenie jej to prawdziwe wyzwanie dla profesjonalistów. Konieczne jest poznanie preferencji potencjalnego odbiorcy – zupełnie inaczej będzie wyglądał spot dedykowany osobom dojrzałym, a inaczej grupie młodszych konsumentów. Wsłuchanie się w głos odbiorców jest tutaj szalenie ważne, ponieważ pozwala na wykreowanie historii opartej na zbiorze potencjalnych doświadczeń tychże odbiorców. To doskonały sposób na oddziaływanie na potencjalnych konsumentów oraz na zwiększenie zaufania do firmy. Sami spróbujcie – zapraszamy!