Na czym polega marketing partyzancki?
Marketing partyzancki to rodzaj reklamy, która przynosi szybkie i widoczne efekty.
Za cel obiera się wzbudzenie jak największego zainteresowania wśród konsumentów, co wymaga użycia środków nieszablonowych. Marketing partyzancki zakłada wykorzystanie minimalnej ilości środków finansowych.
Połączenie efektu i niskiego nakładu finansowego
Marketing partyzancki ma być skuteczny, dlatego pojawia się w miejscach częstego występowania docelowych odbiorców. Wzbudza konkretne emocje, sympatię, rozbawienie, obawę, a nawet strach, dlatego wykorzystuje się w nim treści nietypowe, a nawet drastyczne. Za każdym razem konkretne metody dotarcia do klientów powinny być możliwie nowe, a przez to zaskakujące i niedające o sobie zapomnieć.
Marketing partyzancki działa na jednostkę lub daną grupę, która potem dzieli się swymi odczuciami z innymi. Jest to forma pomysłowej promocji, realizowanej stosunkowo niskim kosztem. Często to reklama bardzo bezpośrednia, która pokazuje odbiorcy namacalne spełnienie jego potrzeb lub marzeń. Marketing partyzancki kreuje nie tylko sam produkt, ale ideę lub styl życia, z którym odbiorcy utożsamiają się. Do przykładów narzędzi marketingowych należą zwracające uwagę standy, naklejki w miejscach publicznych, murale i graffiti oraz ciekawe wykorzystanie przestrzeni publicznej.
Marketing partyzancki kieruje się do określonej grupy odbiorców, najczęściej ludzi młodych i otwartych, którzy potrafią pozytywnie ocenić nawet kontrowersje. Konsumenci o tradycyjnych poglądach na reklamą odpowiadają na marketing partyzancki brakiem reakcji lub nawet negatywną oceną.