Czym jest remarketing i kiedy się go stosuje?
Remarketing – przedrostek „re” oznacza wykonywanie czegoś ponownie, a w tym przypadku jest to kierowanie działań marketingowych do danego odbiorcy po raz wtóry. Cały proces remarketingu jest mocno związany z Google Adwords. Ten system partnerski dokonuje wyświetlania wcześniej odwiedzanych stron internetowych na portalach swoich partnerów reklamowych, serwisów takich jak Youtube, OLX, Allegro i wielu innych internetowych gigantów.
Cały proces remarketingu opiera się na tak zwanych ciasteczkach, czyli śladach bytności danego użytkownika na wybranych stronach internetowych. W ten sposób Google ma możliwość dopasowania wyświetlanych reklam do wcześniejszej aktywności użytkownika. Remarketing stosowany jest więc w celu przypomnienia odbiorcy o danej stronie. Jeżeli klient dokonał wcześniej zakupu, to reklamy remarketingowe mogą przedstawiać ofertę innych produktów dostępnych w danym sklepie internetowym. Zastosowanie remarketingu ma również miejsce w momencie ogłoszenia specjalnych ofert lub promocji, których wyeksponowanie przyciągnie jeszcze większą liczbę potencjalnych konsumentów.
Notując zachowanie klienta na stronie, działania remarketingowe pozwalają dopasować ofertę marki do oczekiwań odbiorcy – jeśli przykładowo klient szukał na stronie płyt z muzyką klasyczną, to tylko taki gatunek muzyki będzie pojawiał się w propozycjach reklamowych. Remarketing nie dopuszcza również do tego, aby promocja była zbyt nachalna, ponieważ kontroluje częstotliwość wyświetleń danej reklamy.