Dla kogo ambient marketing
Świat nie lubi nudy. Jeśli coś jest sztampowe, przestaje być pociągające i interesujące. Z perspektywy klientów sami lubimy czuć się wyjątkowo i być pozytywnie zaskakiwanymi. Taka postawa jest kluczem do powodzenia ambient marketingu. Zasady stojące za tą formą reklamy są proste. Musi być przede wszystkim niestandardowo, twórczo, inspirująco, czasami denerwująco, ale nigdy nudno. Z tego względu ambient marketing może przyjąć dowolną formę: od reklamy indoor oraz outdoor, po plakaty, słupy ogłoszeniowe, marketing szeptany oraz partyzancki, aż po performance czy prowokację artystyczną. Oczywiście wszystkie legalne sposoby dotarcia do potencjalnego klienta za pomocą Internetu także są dozwolone.
Od wielu lat specjaliści marketingu powtarzają jak mantrę myśl, że dobra reklama nie może być nudna. Musi natomiast być czymś unikatowym, czego nigdy wcześniej klienci nie mieli okazji zobaczyć. Powinna nieco szokować, a na pewno zaskakiwać, wzbudzać emocje i skłaniać do działania. Reklama ambientowa wykorzystuje całą paletę emocji, jakie drzemią w odbiorcach, począwszy od radości na kontrolowanej irytacji skończywszy.
Dla kogo ambient marketing?
Żeby zaskakiwać, trzeba się najpierw do tego solidnie przygotować. Zbadanie potrzeb rynku i ustalenie docelowej grupy to priorytet. Źle wycelowana reklama przyniesie więcej szkody niż pożytku, pozostawiając wyłącznie niesmak. Promocja ambientowa jest dedykowana przede wszystkim odważnym firmom, które chcą łamać wszelkiego rodzaju schematy i są doskonale przygotowane na różnego rodzaju reakcje – głównie te pozytywne, znacznie zwiększające sprzedaż produktów i usług.
W działaniach dla naszych klientów Solpin dysponuje paletą wielu ciekawych działań. Nie stosujemy takich, które ewidentnie mogą obrazić uczucia religijne czy estetyczne. Nie wchodzimy w głębokie kontrowersje, zgodne z podejściem, że niektóre działania mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc marce. Jest to ambient w przyjaznej formie ;-)