Dlaczego Content Marketing jest ważny?
Jeżeli istnieje obecnie jakieś skuteczny i stosunkowo niedrogi sposób na dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów, to jest nim bez wątpienia Content Marketing.
Otóż klienci posiadają bardzo pomocne narzędzie, dzięki któremu łatwo zdobyć konieczne informacje. Mowa oczywiście o Internecie. To tam najczęściej kierowana jest większość pytań na wszystkie możliwe tematy. Przemyślany i dobrze zrealizowany Content Marketing sprawi, że to nasza strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania odpowiednio wysoko i to w link prowadzący do niej kliknie szukający. Oczywiście nie jest to jeszcze gwarancją sukcesu, ponieważ treści, które ukażą się takiemu klientowi, muszą nie tylko odpowiadać na jego zapytanie, ale być równocześnie merytoryczne. Jeżeli dodatkowo istnieje możliwość sprawienia, żeby taki klient pozostał na naszej stronie jak najdłużej, a najlepiej skorzystał z prezentowanej na niej oferty, wówczas można uznać działanie marketingowe za udane.
W praktyce Content Marketing niesie za sobą szereg dodatkowych korzyści. Przede wszystkim jest to strategia o długofalowym działaniu – jej efekty będą odczuwane tak długo, jak widoczne będą opublikowane treści. Innymi słowy, opublikowany artykuł, poradnik czy film instruktażowy będzie dostępny tak długo, jak długo sami go nie usuniemy. I przez cały ten czas ktoś będzie mógł korzystać z zawartych w nim informacji. Poza tym umieszczanie wartościowych treści nie tylko podniesie pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania, ale również zbuduje nasz wizerunek jako profesjonalisty i eksperta. Jeżeli dodatkowo nasze publikacje będą regularne, wówczas istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że osoba, która trafi na naszą stronę w poszukiwaniu jakiejś informacji, prędzej czy później na tę stronę wróci.
Content Marketing to coś więcej niż reklama. To nastawione na interakcję działanie, w którym klient przestaje być traktowany jak przedmiot, a staje się partnerem. W projektach prowadzonych przez Solpin zawsze akcentujemy, że taki klient nie tylko chętniej skorzysta z oferowanych produktów, ale również o wiele bardziej będzie się identyfikował z naszą firmą i jej ofertą.