Dlaczego SEO copywriting ma obecnie tak duże znaczenie?
Strona firmowa jest jednocześnie wizytówką firmy – to oczywistość. Jednak dla przyciągnięcia uwagi internautów potrzeba trochę więcej niż nawet najbardziej rzetelnych informacji. Marki naprowadzają użytkowników sieci na swoje strony poprzez tworzenie poradników, testów produktów i artykułów o wysokiej przydatności, co bezpośrednio wiąże się z wykorzystaniem SEO copywritingu. Ilość treści w Internecie stale rośnie, dlatego tylko pomysłowe, dobrze napisane i użyteczne teksty posłużą za prawdziwe oręże w walce o uwagę czytelnika.
Trzy praktyczne przykłady
Dla potwierdzenia tego, że SEO copywriting znaczy wiele, wystarczą trzy przykłady. Po pierwsze każdy użytkownik sieci w mniej lub bardziej świadomy sposób ocenia czytane treści. Na podstawie tej oceny tworzy się wyobrażenie danej marki. Teksty informujące o podstawowych rzeczach, takich jak historia czy strategia firmy, które są źle napisane i pełne błędów ortograficznych lub stylistycznych, nie przekonują czytelnika do uwierzenia, że oferowane przez markę produkty cechują się wysoką jakością.
Drugim ważnym motywem dla zadbania o jakość SEO na stronie internetowej są wyszukiwarki i kierujące nimi algorytmy. Szansę na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dają jedynie dobre teksty, stworzone dla ludzi i jednocześnie zmodyfikowane tak, by odpowiadały wymaganiom wyszukiwarek.
Trzeci argument to korzyści z dzielenia się treścią. Internauta, który trafił na przydatny lub ciekawy tekst, z chęcią poleci go innym, co zwiększa świadomość na temat danej marki wśród odbiorców.