Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?
Niektórzy już dawno go mają, inni jeszcze się zastanawiają, a jeszcze inni uważają, że to kompletna strata czasu i pieniędzy. Blog firmowy, bo o nim mowa, jest mimo wszystko jednym z najlepszych narzędzi promocyjnych. Podpowiemy dlaczego warto prowadzić firmowy blog i docenić realne korzyści, jakie płyną z tego rodzaju publikacji.
Piszę do Ciebie Kliencie
Firmowe blogi są odbierane przez czytających jako kompetentne źródło wiedzy na określony temat. Doskonale wpisują się w tę ideę spełniając oczekiwania potencjalnych konsumentów szukających nie tylko informacji, ale konkretnej usługi czy produktu.
Samo zaprezentowanie swojej oferty jest już niewystarczające i odbierane jako lekceważący stosunek do klientów. Musimy zdawać sobie sprawę, że zanim potencjalny klient zapuka do naszych drzwi w celu zakupu konkretnego produktu, najpierw będzie chciał poznać jak najwięcej szczegółów dotyczących przedmiotu ewentualnej transakcji. Blog firmowy jest idealnym narzędziem do prezentowania swojej oferty i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danego produktu.
Ponadto dobrze przygotowane strony internetowe posiadają przynajmniej kilka rozwiązań typu „Call to Action” – blogi firmowe są jednym z nich. Same w sobie generują ruch i dotyczą ważnych, z punktu widzenia klienta, kwestii. Dobrze prowadzony blog będzie powodował u klientów chęć interakcji oraz skłaniał do podjęcia przez nich dyskusji. Jest też sygnałem, że interesujemy się potrzebami odbiorców naszych produktów czy usług, dostosowujemy te produkty i usługi do oczekiwań klientów oraz tworzymy je w oparciu o opinie tychże klientów.
Blog a SEO
Blogi firmowe mają także techniczne znaczenie. Otóż promują dane strony w wyszukiwarkach. Dodatkowo, znając mechanizm działania Google, nietrudno nie zauważyć, że ten wyraźnie lubi i promuje świeży content na stronach. Tym samym regularne i wartościowe wpisy będą doskonale postrzegane nie tylko przez klientów, ale i przez wyszukiwarkę.