Eksperci z marketingu i PR dostępni dla każdej firmy
Znaczenie marketingu i Public Relations w prowadzeniu biznesu jest coraz powszechniej doceniane przez firmy w Polsce. Technologia, narzędzia, którymi obecnie dysponujemy sprawiły, że działania te są dostępne praktycznie dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i lokalizacji.
Outsourcing marketingowy pozwala uzyskać dostęp do nowoczesnego know-how i korzystać z wiedzy ekspertów w momencie faktycznego zapotrzebowania. Sprawia, że nie musimy zatrudniać pracowników i tworzyć własnych struktur, z czym wiążą się koszty i obowiązki pracownicze, np. ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, urlopy czy kwestie socjalne.
W zasięgu każdej firmy
Co więcej możemy z takich usług korzystać zdalnie, na odległość. Przy tego typu działaniach nie ma potrzeby codziennych spotkań, czy wspólnej pracy na miejscu w firmie. Obecnie technologia pozwala na telekonferencje, konsultacje e-mailowe, czy korzystanie z komunikatorów (np. Skype). Wysyłane elektronicznie materiały mają tę przewagę, że pracę nad nimi można podjąć w dogodnym terminie, a nie akurat w momencie spotkania. E-mail sprzyja również klarowności ustaleń i ich łatwemu doprecyzowaniu.
– Działając z Wrocławia, obsługujemy w zakresie PR i marketingu klientów z całego kraju. Nasze doświadczenia wskazują, że można te usługi świadczyć zdalnie, a do tego na konkurencyjnym poziomie cenowym i przy wysokim stopniu zadowolenia klienta – twierdzi Paweł Żurawski, ekspert marketingu i PR z firmy Solpin. – Oczywiście na początku współpracy niezbędne jest poznanie klienta. Dłuższa wizyta w siedzibie umożliwia zaznajomienie się z pracownikami, stylem pracy, jak również kulturą organizacyjną firmy. W toku dalszej współpracy, co jakiś czas, odwiedzamy klienta i zawsze chętnie pojawiamy się w miejscu konferencji, czy innego eventu – dodaje Paweł Żurawski.
W ten oto sposób również mała czy mikro firma, nawet z niewielkiej miejscowości, może korzystać z profesjonalnych usług marketingu i PR. A jeśli mowa o Public Relations to konferencje prasowe firm i tak w większości odbywają się w Warszawie. Ich organizacja spoza stolicy nie jest specjalnie trudna dla profesjonalistów, szczególnie jeśli wcześniej poznało się dane miejsce osobiście. Powszechną praktyką jest, że z dziennikarzami, czy to ogólnopolskimi czy regionalnymi, i tak spotyka się raz na jakiś czas.
Warto spróbować
– Jako zachętę do sprawdzenia skuteczności tego typu działań, przygotowaliśmy niespodziankę. Jest to niespodzianka rocznicowa, bo Solpin już 3 lata doradza, szkoli i zapewnia firmom obsługę marketingową i PR, również w sposób zdalny. Pod menu górnym naszej świeżo odnowionej strony www.solpin.pl znajduje się hasło. Dla pierwszych 10 odwiedzających, którzy wyślą to hasło mailowo na mój adres z Kontaktu przygotowaliśmy 10% zniżki na nasze usługi i drobny, letni upominek na początek współpracy – informuje Paweł Żurawski.