Jak poprawić negatywny wizerunek w Internecie?

Jak poprawić negatywny wizerunek w Internecie?

Prowadząc firmę musimy zadbać również o właściwą jej obecność w Internecie. Z jednej strony to narzędzie ułatwiające zdobywanie nowych rynków i klientów, z drugiej – miejsce, w którym najsilniej tworzy się wizerunek przedsiębiorstwa. Ten – w zależności od poszczególnych działań – może być albo modelowy, albo bardzo daleki od ideału. Warto jednak pamiętać, że nawet nadszarpnięty wizerunek w Internecie można znacznie poprawić i doprowadzić do takiej sytuacji, w której nie jest kojarzony z żadnymi kontrowersjami.

Jak Cię widzą, tak Cię pisazą

Dla firmy lub jakiegokolwiek innego podmiotu funkcjonującego w przestrzeni wirtualnej nie ma niczego gorszego, jak kiepski wygląd mało profesjonalnie prowadzonej strony internetowej. Potencjalni klienci wychwycą przestarzałe grafiki, wpisy stare bądź z błędami czy mało intuicyjną nawigację na stronie. Szczególnie w przypadku, gdy przez kilkanaście ostatnich lat strona nie została zmodernizowana, najwyższy czas nadgonić ten stracony czas.

Dodatkowo należy dokładnie skontrolować pojawiające się opinie. Czasem niepochlebne wpisy mogą być dziełem konkurencji, ale często są to opinie niezadowolonych klientów. Na te ostatnie należy zareagować z pełnym profesjonalizmem. Działaj szybko, nie pozostawiając nawet najtrudniejszych spraw w zawieszeniu. Mylić się jest rzeczą ludzką, ważne by błąd namierzyć i go naprawić.

W Internecie nic nie ginie

Niektórzy sądzą, że wystarczy zatrudnić sztab copywriterów, którzy na zlecenie napiszą nam same pochlebne opinie na forach i w komentarzach lub – co gorsza – zaczną wypisywać negatywne komentarze dotyczące konkurencji. To kardynalny błąd i kolejna wpadka. Internauci nie są tak ufni, wprost przeciwnie – większość z nich, szczególnie ta opiniotwórcza część, jest w stanie odróżnić wpisy powstałe na zamówienie od prawdziwych, negatywnych opinii autorstwa klientów.

Negatywne komentarze trzeba przejrzeć nader uważnie. Dbając o swoich pracowników i klientów możemy być pewni, że ich opinie staną się o wiele bardziej przyjazne. Dlatego nie ignoruj żadnego wpisu, reaguj zarówno na te niekorzystne, jak i miłe. Współpraca w sieci buduje Twój pozytywny wizerunek, dla czytających stajesz się kimś realnym – kimś, komu zależy na poprawnych relacjach z otoczeniem.

Wyszukaj siebie

Wpisanie nazwy własnego przedsiębiorstwa w wyszukiwarkę pokaże nam o wiele więcej niż jesteśmy w stanie sobie to wyobrazić. Bez trudu wyłapiemy błędy w social mediach, a także sprawdzimy, na jakiej jesteśmy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wygląd naszej strony i związanymi z nią witrynami np. w mediach społecznościowych, ma kolosalne znaczenie. To dokładnie tak, jakbyśmy zaprosili Klientów do swojego rzeczywistego biura. Dlatego obecnie to wizerunek w Internecie jest naszą najlepszą wizytówką.

Chcemy uczulić na tematy, na które, niestety, wiele firm nie zwraca uwagi. Wielokrotnie w ramach współpracy z klientami, eksperci Solpin w zarodku zdusili niepotrzebne trudności wizerunkowe w Internecie i pomogli wejść w korzystne relacje z internautami, potencjalnymi klientami. Mamy sprawdzić co dla pozytywnego wizerunku w Internecie możemy zrobić dla Twojej firmy?