Na czym polega naming?
Każdy z nas ma coś, co identyfikuje go przez całe życie – wybrane przez rodziców lub opiekunów imię. W świecie biznesu także mamy do czynienia z procesem nadawania imion, a raczej nazw dla firm, przedsiębiorstw czy produktów. Naming to inaczej mówiąc tworzenie nazwy, która będzie niepowtarzalna i idealna.
Trudna sztuka unikatu
Nie ma żadnych wątpliwości, że nazwa kojarzy się z marką, jest jej częścią budującą wizerunek oraz rozpoznawalność. Nazwanie określonej rzeczy bądź nowo powstałej firmy nie może być kwestią przypadku, ani tym bardziej chwili. To w istocie proces mający wyłonić tę jedyną, niepowtarzalną, a przy tym uniwersalną nazwę.
Powstaje więc kluczowe pytanie: na czym polega naming? Mówiąc wprost jest to szuka poszukiwania nazwy, zbudowanej z jednego lub kilku harmonizujących ze sobą słów. Te z kolei muszą być właściwie dopasowane i rozpoznawalne. Nie mogą opierać się na tym, co w danym momencie jest modne – czyli chwilowe – ale muszą być na tyle elastyczne i ponadczasowe, by dopasowywały się do zmian przedsiębiorstwa. Kolejnym kryterium jest prostota, rozumiana jako łatwość w zapamiętaniu i wymówieniu.
Niebagatelne znaczenie
Wymyślenie dobrej nazwy jest wbrew pozorom skomplikowanym zadaniem. Próby powielania znanych już nazw kończą się klęską w postaci utożsamiania firmy lub produktu z czymś co jest jedynie podróbką, a więc czymś gorszym. Z tego względu naming to zadanie dla kreatywnych osób, które biegle poruszają się po meandrach marketingu. Dla nas jest to ciekawe, kreatywne zadanie, które bardzo lubimy.