Na czym polega PR wewnętrzny?
PR wewnętrzny jest gałęzią Public Relations obejmującą swoim zakresem pracowników organizacji. Działania wewnętrznego PR kierowane są do osób będących częścią danej organizacji oraz ich rodzin, a także do kadry kierowniczej. Czasami do tej grupy dolicza się również byłych pracowników.
Najczęściej wewnętrzny PR dotyczy firm oraz instytucji. W szerszym planie jego rolą jest odpowiednia komunikacja wewnętrzna i uwypuklenie otrzymywanych przez pracowników korzyści. Oprócz integracji i budowania poczucia identyfikacji z firmą, uzyskujemy pozytywne nastawienie, a wręcz dumę pracowników z wykonywanej pracy. Stąd już tylko krok do zostania ambasadorem danej organizacji. Wewnętrzny PR obejmuje swoim zakresem nie tylko działania krótkoterminowe, mające na celu zażegnywanie bieżących kryzysów w firmie, ale przede wszystkim długoterminowe – firmowe imprezy, spotkania informacyjne, stworzenie dedykowanego pracownikom czasopisma lub portalu internetowego itp.
Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku odpowiednia komunikacja (np. możliwość bezproblemowego kontaktu z przełożonymi) oraz zbieżność pomiędzy oferowanym przekazem a stanem rzeczywistym. Pracownicy, którzy widzą, że oficjalny przekaz znacznie różni się od tego, co się naprawdę dzieje w firmie, będą zdemotywowani i niechętni jakiejkolwiek formie współpracy. Dlatego tak ważne jest, żeby relacje pomiędzy pracodawcą oraz pracownikiem zostały zbudowane na wzajemnym porozumieniu i przekonaniu o sukcesie obranej drogi zawodowej. Dzięki temu pracownicy będą czuć się docenieni, zaś działania dotyczące wewnętrznego PR będą mogły zostać uznane za zakończone sukcesem.