Na czym polegają programy lojalnościowe?
Programy lojalnościowe polegają na umożliwieniu konsumentom kolekcjonowania specjalnych punktów uzyskiwanych w zamian za skorzystanie z jakiejś usługi lub zakup jakiegoś towaru.
Generalnie wygląda to tak, że klient, który zdecyduje się na skorzystanie z określonej oferty, otrzymuje w zamian pewną pulę punktów lojalnościowych. Punkty mogą przyjąć różną postać – najczęściej są to naklejki na specjalnym kuponie lub punkty elektroniczne gromadzone na karcie rabatowej. Wysokość puli otrzymanych punktów zależna jest od wartości transakcji, jej rodzaju czy zakupionego produktu. Jeżeli klient zdobędzie odpowiednią liczbę punktów, wówczas może je wymienić na korzyść określoną w regulaminie promocji. Korzyścią może być jakaś nagroda rzeczowa lub zakup dowolnego produktu (usługi lub towaru) w niższej cenie.
Programy lojalnościowe są stosowane w każdej branży, chociaż najczęściej korzystają z nich koncerny paliwowe czy potentaci w branży spożywczej. Z tej formy promocji mogą korzystać nie tylko duże firmy, ale także niewielcy, lokalni przedsiębiorcy. Ponadto należy pamiętać, że są to działania, które mogą być skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm. Uznawane są za doskonały instrument służący budowaniu zaufania do marki oraz jej pozytywnego wizerunku. Nie wymagają zbyt dużych nakładów, ale w zamian przynoszą naprawdę ciekawe efekty. Z doświadczenia Solpinu w tych działaniach radzimy, żeby oferta promocyjna była dopasowana zarówno do możliwości klientów, jak i firmy oferującej ten rodzaj promocji.