Najważniejsze różnice między PR i marketingiem

Najważniejsze różnice między PR i marketingiem

Wizerunek – to on jest jednym z czynników decydujących obecnie o tym, czy dana marka rzeczywiście odniesie sukces. Myślenie o wizerunku często nasuwa nam skojarzenie z reklamą, jest to jednak znaczne uproszczenie. potrzeby. Ważne, by dana marka stosowała działania PR i marketingowe w sposób jednoczesny i zsynchronizowany.

Za działania wizerunkowe najczęściej odpowiada sekcja PR (ang. Public Relations). Z kolei marketing wynika z popytu i bezpośrednio wpływa na produkcję dóbr i sposób ich promocji. PR spełnia oczekiwania danej społeczności, zaś marketing zaspokaja jej

PR i marketing – wzajemne uzupełnienie

Poprzez PR dana marka dostosowuje się do oczekiwań opinii publicznej. Działem PR rządzi informacja. Natomiast za pomocą marketingu marka odpowiada na wymagania konsumentów, a nawet tworzy rynek zbytu lub kreuje potrzeby. W działaniach PR związek między marką a jej odbiorcami tworzy się na zaufaniu. Odbiorca identyfikuje się z daną marką – wybierając jej ofertę jest przekonany, że czyni dobrze. Z kolei relacje w marketingu są czysto sprzedażowe. W zamian za określoną kwotę klient otrzymuje produkt lub usługę – interesuje go przede wszystkim atrakcyjność tego, co nabywa.

Działania z dziedziny PR i akcje marketingowe są wręcz stworzone do tego, by być stosowane jednocześnie. PR wspiera promocję, przekazuje informacje i tworzy relacje. Natomiast marketing przypomina, że dana marka jest atrakcyjnym wyborem pod względem jakości czy też ceny.

marketing-i-pr