Najważniejsze zasady skutecznego rebrandingu
Zbudowanie silnego brandu trwa latami. Decyzja o jego zmianie może wprawiać konsumentów w konsternację. Tymczasem rebranding to nic innego, jak dostosowanie się do zmian rynkowych i jego aktualnych oczekiwań. Lifting brandu, czyli aktualizacja produktów, usług, obsługi klienta i komunikacji z nim, wzmacnia pozycję firmy na rynku. Na konieczność przeprowadzenia rebrandingu wskazuje również zła reputacja, zmniejszenie się sprzedaży bądź utrata niektórych rynków albo decyzje właścicieli. Warto odnowić wizerunek, aby zdobyć nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji.
Takie rzeczy tylko w T-mobile
Telekomunikacja Polska, Era, Tablica.pl, Cyfra+, a od niedawna również Statoil – te wszystkie marki są już jedynie wspomnieniem. W wyniku rebrandingu zmieniła się nie tylko ich nazwa, ale cały wizerunek. Zastosowanie rebrandingu w przypadku każdej z nich wymagało przygotowań. Najpierw opracowano nową strategię wizerunkową w oparciu o nowe plany biznesowe. Rebranding to bowiem pokazanie, że nasza aktualna oferta jest lepsza od poprzedniej. Dlatego całkowita zmiana prezentacji marki powinna iść w parze z rzeczywistym podniesieniem standardów – jakości produktów, usług czy obsługi klienta.
Rebranding to również zmiany w identyfikacji wizualnej. Jej nowa koncepcja musi powstać w oparciu o to, jak dana marka chce być postrzegana. Warto ocenić, czy logo i kolorystyka firmowa wpisują się w standardy dzisiejszego rynku. Zmiany należy wdrażać w kanałach komunikacyjnych z odbiorcami w sposób stopniowy.
Natomiast pracownicy danej organizacji objętej rebrandingiem powinni być świadomi wprowadzanych zmian od samego początku przeprowadzania omawianego procesu.