Omnichannel w marketingu
Omnichannel to identyczny sposób traktowania klienta realizowany poprzez różne kanały sprzedaży. W jego realizacji istotną rolę odgrywa synchronizacja komunikatów i działań sprzedażowych w internecie z tymi, które odbywają się w świecie realnym. Dzięki temu marki mogą również wychodzić do swoich odbiorców właśnie wtedy, gdy ci tego potrzebują.
Jak stosować omnichannel w marketingu?
Sprzedawcy komunikują się z kupującymi tradycyjnie, w trybie offline lub online, czyli za pomocą sieci. Korzystają z social mediów, reklamy w telewizji, bannerów, reklam w prasie, filmików na Youtube i wielu innych dróg, by komunikat dotarł szybko i zapadł w pamięci odbiorcy. Możliwości jest wiele, lecz wraz z nimi pojawia się problem utrudnionej integracji poszczególnych komunikatów. Działania marketingowe powinny być zawsze spójne, a odczucia konsumenta takie same niezależnie od sposobu komunikacji. Dlatego należy dbać o przemyślaną i jednakową strategię komunikacji z klientami we wszystkich kanałach sprzedaży – czyli przeprowadzić działania z zakresu omnichannel.
Na początku zapewnijmy stałą cenę na półkach sklepu, niezależnie od tego, czy zakupy odbywają się online, czy offline. Komunikaty powinny mieć ten sam sens i przekaz na każdym kanale. Korzystanie z omnichannel marketingu sprawia, że życie naszych klientów staje się łatwiejsze – to umożliwienie kontaktu z naszą firmą na wiele sposobów oraz informowanie o dostępności produktów w sklepie stacjonarnym poprzez sklep internetowy.
Spójne działania typu omnichannel to jedna z wielu składowych, z których zbudujemy silny brand.