Jak przygotować informację prasową?
Dobrze zredagowane i treściwe informacje prasowe to podstawa udanej współpracy pomiędzy działem PR oraz dziennikarzami.
Specjaliści od PR wiedzą, że szansę na publikację mają jedynie informacje intrygujące i nowe, do których rozwinięcia dostarczymy solidną bazę danych i argumentów popierających. Dziennikarze otrzymują setki informacji od różnych firm, jak więc zainteresować ich konkretną wiadomością?
Działanie według planu
Przy redagowaniu komunikatu do mediów ważna jest jego forma i tematyka. Tekst odpowiada na podstawowe pytania takie jak: co? kto? gdzie? kiedy? dlaczego? Początek informacji otwiera kilkuzdaniowy lead, który przyciąga uwagę czytającego, zaś rozwinięcie przedstawia temat szerzej. Informacje prasowe są dość długie, lecz w sposób rzeczowy omawiają temat, którym chcemy podzielić się z odbiorcami. Na końcu dołącza się kontakt do działu PR.
Pisząc informacje prasową, należy krytycznym okiem spojrzeć na jej wartość merytoryczną. Przydaje się świadomość tego, że dziennikarzy interesują tylko aktualne rzeczy, które potencjalnie zainteresują czytelnika. Muszą być to prawdziwe nowości, ciekawe tematy lub wydarzenie wzbudzające ciekawość społeczności. Prezentując argumenty i dane, koniecznie trzeba wskazywać na źródła informacji.
W celu zachowania spójności tekst musi być konkretny, należy unikać w nim zarówno ogólnych jak i specjalistycznych wyrażeń. Informację prasową można kierować do różnych źródeł medialnych i w związku z tym dokonywać lekkiej modyfikacji treści, w zależności od odbiorcy komunikatu.