Czy reklama radiowa jest jeszcze skuteczna?
Wielu reklamodawców uważa, że reklama internetowa jest obecnie jedyną skuteczną i opłacalną formą promocji. W końcu to właśnie w sieci najłatwiej tworzyć spersonalizowany przekaz. Statystyki przestrzegają jednak przed niezachwianą wiarą w to, że sieć ma dzisiaj wyłączność na reklamę. Warto zainteresować się formą przekazu, która w Polsce umożliwi dostęp do milionów potencjalnych klientów dziennie. Tym kanałem komunikacji jest właśnie radio.
Zasady tworzenia i planowania reklamy radiowej
Aż ok. 22 miliony Polaków codziennie słucha radiowych audycji w domu i podczas przerw w pracy. Radio nadal umila nam jazdę samochodem – rano, po południu i wieczorem. Reklama radiowa kieruje nas pod adres lokalnych przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć do odbiorców znajdujących się na określonym obszarze. Jednak dla dużej skuteczności reklamy radiowej musimy zadbać o jej poszczególne elementy. Slogan lub piosenka reklamowa powinny być melodyjne i łatwe do zapamiętania – muszą to być dźwięki przyjemne dla ucha. Powtarzalność reklamy ma być regularna, jednak bez nadmiernej nachalności.
Reklama radiowa powinna być emitowana na antenie tego radia, którego tematyka odpowiada charakterystyce przekazu; jeśli kierujemy przekaz do określonej grupy wiekowej, to umieszczajmy naszą reklamę w stacji popularnej wśród tej grupy.
Poza tym reklama radiowa jest atrakcyjna pod względem kosztów emisji w porównaniu z innymi masowymi mediami. Z tego względu może być wykorzystywana również przez małe przedsiębiorstwa.