Jak wykreować atrakcyjny wizerunek firmy?
Dzisiaj firmy oferują nie tylko sam produkt, lecz dołączają do niego pewną ideę zależną od wizerunku. Opinia otoczenia znaczy coraz więcej, ponieważ konsumenci mogą do woli wybierać pomiędzy różnymi markami.
Decydują się więc na producentów z pozytywną opinią, bo lepiej się z nimi identyfikują. Zdobycie określonego wizerunku nie jest jednak dla marki łatwe, czasami buduje się go latami.
Daj się odczuć
Wizerunek to wyobrażenia i odczucia klientów na temat całego spectrum działalności firmy. Obejmuje mnóstwo czynników: jaką jakość i dostępność produktu zapewnia firma, czy obsługa jej pracowników satysfakcjonuje, czy firma angażuje się w działania prospołeczne, jakie oferuje warunki zatrudnienia itd. Praktycznie cała struktura przedsiębiorstwa i jego kontakty z otoczeniem odpowiadają za wizerunek. Żeby ukształtować go w atrakcyjny sposób, należy obrać jednolitą strategię ze strony produkcji, dystrybucji oraz marketingu. Przykładowo: jeśli firma chce być pozytywnie odbierana przez nastolatków, to jej produkty pojawiają się w zwykłych dyskontach, są cenowo dostępne dla tej grupy wiekowej, a reklama wykorzystuje media społecznościowe.
Atrakcyjny wizerunek to znaczy taki, który wpasuje się w oczekiwania odbiorców. Dlatego warto poznać ich zdanie na temat firmy, a potem poprawić niedociągnięcia i wyeksponować dotychczasowe atuty firmy. Najprostszymi sposobami, aby polepszyć wizerunek przedsiębiorstwa, nawet niewielkiego, są dbanie o aktualizację strony internetowej, ciekawe treści, wysoka jakość usług, dobry kontakt z potencjalnymi klientami czy szybka reakcja na nawet niewielki kryzys. Klienci doceniają starania bezpośrednie, takie jak promocje, zaproszenia na konferencje czy warsztaty, jak i oferty rodzinne lub grupowe.