Zalety marketingu szeptanego
Niegdyś najsolidniejszą formą reklamy, lub co gorsza, antyreklamy, była tzw. poczta pantoflowa. Przybierała ona postać ustnej rekomendacji dotyczącej jakiegoś produktu, marki lub usługi. Pomimo upływu lat ta prawdopodobnie najstarsza forma reklamy nie straciła na swojej sile. Wręcz przeciwnie – dostosowała się do potrzeb współczesnego rynku, korzystając z najpotężniejszego narzędzia wspomagającego komunikację, czyli Internetu.
Marketing szeptany, czyli buzz marketing, jest obecnie bardzo często wykorzystywaną formą reklamy. Ma na celu dyskretne przekazanie potencjalnym konsumentom korzyści płynących z zakupu marki, usługi lub produktu, ale w niewymuszony i całkowicie swobodny sposób. Dzięki lekkości przekazu jest on automatycznie przenoszony dalej, najczęściej w formie polecenia „znajomy – znajomemu”. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” rozbudza ciekawość konsumentów, którzy sami podejmują temat, co odbywa się przede wszystkim na forach internetowych oraz w sekcji dotyczących komentarzy. Informacje płyną w naturalny i niewymuszony natarczywą reklamą sposób, dzięki czemu potencjalni klienci nie czują się siłą nakłaniani do zakupu.
Zalety marketingu szeptanego
Nie jest tajemnicą, że każdy z nas szybciej zaufa poleceniu znajomego niż telewizyjnej reklamie z aktorem w tle. Marketing szeptany wykorzystuje tę zależność, a rola marketingowców sprowadza się do rozbudzenia ciekawości i wywołania określonych działań konsumentów np. rozpoczęcia dyskusji. Kluczem do sukcesu jest wybranie właściwego miejsca inicjacji – media społecznościowe, blog, fora – a także subtelne naprowadzenie w trakcie dyskusji na markę.
Buzz marketing buduje wizerunek marki oraz pomaga wypromować produkt czy usługę w najlepszy i najpewniejszy sposób. Co więcej, jest to jedna z najtańszych metod reklamy, która nie wymaga zatrudniania całego sztabu ludzi . To uniwersalna forma marketingu, którą można zastosować w odniesieniu do praktycznie każdego produktu – sprawdź w Solpinie również Twój produkt.