Jakie znaczenie ma baza mediów w Public Relations?
Baza mediów, czyli kontakt ze środowiskiem medialnym, to w Public Relations podstawa. Osoba dziennikarza jest niezbędna, aby marka dotarła do grupy lokalnych lub masowych odbiorców.
Budując bazę medialną firma pamięta o swoich głównych klientach i najpierw kontaktuje się z dziennikarzami z jej własnej branży.
Kontakty i kontakty, czyli baza mediów w skrócie
Public Relations odpowiada za ocenę firmy w otoczeniu, gdzie marka jest obecna. Znaczenie tego zadania rośnie, biorąc pod uwagę jak wiele znaczy dzisiaj dobry wizerunek firmy. Każdy pracownik z działu PR, odpowiedzialny za kontakty firmy z zewnętrznym światem, posiada swoją bazę mediów, z adresami do redakcji i dziennikarzy, za pośrednictwem których promuje firmę i jej działalność lub odpowiada na zapytania.
Budowanie bazy mediów to proces o kilku etapach. O nawiązanie kontaktu z dziennikarzami należy zadbać, przeglądając magazyny i czasopisma związane z działalnością firmy. Zazwyczaj każdy dział danej gazety redagują wybrane osoby. W Internecie znajdują się informacje na ich temat, najczęściej są to adresy e-mailowe oraz telefony do redakcji. Gdy zbierze się dane kilkunastu lub kilkudziesięciu potencjalnych dziennikarzy, należy skrupulatnie kontaktować się z każdym z nich, by zaoferować współpracę z daną marką. Bazą mediów będą te osoby, które zgodzą się na otrzymywanie informacji prasowych od firmy.
Oczywiście raz stworzona baza musi być na bieżąco aktualizowana o nowe nazwiska i kontakty. Ze względu na obsługę wielu klientów z różnych branż agencja PR, taka jak Solpin, posiada szeroką, aktualną bazę mediów.